söndag 15 november 2015

Långsam och vänlig söndag

 
 
 
Vi låter söndagen vara långsam och vänlig... T fixar med att limma stolar och hyvla en av dubbeldörrarna som inte går att stänga. Själv lallar jag runt i muminoutfiten och försöker göra lugna och vänliga saker som vi har lite nytta av...
Sonen sade för några dagar sedan "länge sedan Du bakade matbröd mamma"... så det har jag tagit tag i. Nu doftar huset av nybakt bröd och jag fuldansar till Rods låt "Pleas". HUUUR bra är inte den?!?! Blir ett himla fint sving - sväng på fuldansen.
 
 
 
 



Nu har jag en middag att fixa. Sonen och F kommer om någon timme och det ska serveras pannbiff och gräddsås. Blir nog bra det här.

Må gott


1 kommentar:

  1. Härligt med nybakt, hemmabakt bröd! Känner att jag skulle behöva baka, köpebröd är så tråkigt.
    Ondskan i världen är vedervärdig, det finns ingen rätt att göra så mycket ont!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...