söndag 22 november 2015

Har inte hängt med i juleriet

 
 
 
Det där med advent... 1.a advent kom liksom som en kalldusch... DET ÄR JU NÄSTA SÖNDAG och jag är inte med i matchen... inte alls. Idag var vi till ett köpcenter nära oss och MASSOR av julgrejor och adventsstjärnor var till försäljning... tyckte de var tidigt ute och gick och muttrade att "det blir bara tidigare och tidigare för varje år", men... inte då... Det är jag som inte har hängt med.
Nu är jag uppdaterad och det är bara att ställa om kompassen och ta tag i julerikänslan och se till att staken hamnar där den ska och julmusiken laddas i stereon. Jahapp... så är det.
 

 
 

 
Bönan bryr sig inte vad det är för årstid... Hon gillar dock inte regn och allt för kallt... typ... snöoväder. Hon är som matte... giller inte att kissa när det blåser om rumpan. Kunde liten Böna, skulle hon då gå på kattlådan...

 
 
 
 
 
 
 


 Nu... dags att ta tag i middagen... Stuvade makaroner och lammkorv med fetaost och bacon och en grönsallad.
 
Må gott
 
 
 


1 kommentar:

  1. Juleriet ja, men det är inte 1:a advent förrän nästa helg! Då sätter jag fram ljusstakarna i fönstren och ljusslingor har jag redan hängt upp. Lite pynt från skogen kommer in då och då och så granen till julafton, så är det här hos oss. Köpmännen tjänar inga pengar på mig, känns som jag vuxit ifrån tomtarna och det finns annat trevligt att lägga pengarna på.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...