lördag 13 januari 2018

Ska ro bort volanger




Innan vi "blev med hund" för lite mer än 10 år sedan, var T och jag ganska aktiva med att träna på gym... och jag älskade att sitta vid roddmaskinen. Där kunde jag sitta och ro över timmen innan jag gick på de andra maskinerna. MEN... när vi beslutade oss för att även ha en fyrbent familjemedlem föll det där med att gå iväg för att träna. Inte sjutton låter man hunden vara ensam när vi är och jobbar för att den ska vara ännu mer ensam när vi slutat jobbet...
I dagsläget går vi mycket med flickorna... men resten av kroppen har liksom inte fått sitt... och i julas när jag såg mig själv bakifrån och kunde se begynnande "volanger" utmed sidorna kroknade jag å det grövsta. Så där... efter ett tags funderande... sittande i fåtöljen framför tv;n med ett glas vin i ena handen och godisskålen bredvid kläckte jag ur mig att "NÅGOT MÅSTE GÖRAS och en roddmaskin får det bli".
T... som satt och "sov film", spratt till och frågade hur jag mådde...
Sagt och gjort... vi köpte en roddmaskin... Den väger ca 45 kg och när paketet anlände var vi tvungna att ringa på hos grannen nedanför (hockeyspelaren) och be honom om hjälp att få upp härligheten.
Sedan väntade ca 2 h med "mekano-modell större" för T att roa sig med för att få ihop det till annat än pinnar och skruvar i en salig röra.
Nu står hon där... för en hon är det... Båtar är alltid en hon och i båtar ror man... så en roddmaskin är en hon.
Hon är invigd och jisses... inte katten klarar jag av en timme... men jag ska dit igen. 
Hon står i hallen och tur är väl att vi har en stor hall... ca 3 x 7 meter... Inte är det snyggt... men det struntar jag i... Här ska ros och volangerna ska bort.


 


I förmiddags fick även flickorna sitt... När jag fixade hemma passade T på att kolla ny grusgrop.

 


Nu väntar en middag att fixa... Vi får gäster och det ska bli jättekul.

Må gott.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...