lördag 20 januari 2018

Springer som troll i snön.





Äntligen har snön kommit... eller så här... Äntligen är det lite ljusare. För om jag ska vara ärlig... så är det sommar, sol och minst 25 grader varmt jag vill ha.

Idag har jag inte satt min fot utanför dörren... Jag har varit hemma och sytt klart gardiner som jag i ett svagt ögonblick lovade sonen och F att sy. T har däremot varit ute med flickorna och Lucifer och hans flock på den nedlagda golfbanan.
Det är jobbigt för de fyrbenta som springer som troll och inte bryr sig ett smack i att snön är kall och tung att springa i...
Nu ligger de utslagna i sina bäddar... mätta... nyduschade och trötta. Misstänker att Lucifer är "lika pigg".


 
 


Nu har jag en godispåse att dyka i och en film att titta på. Det är viktigheter det.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...