måndag 28 maj 2018

En helg utan jobb och måsten




Jag vet inte hur jag ska kunna summera en fantastisk mors-dags-helg. 
Strålande väder... och min familj... Vi har badat... solat... ätit... och skrattat. Vi har njutit utan att tänka jobb eller måsten...


 


I lördags hade vi nästan 40 varma grader mot husväggen i västerläge. Vi klagade inte... men svettiga var vi.


 



Så var det de där med att duscha utomhus... Vi har en jättefin duschhörna som ligger öppen mot öster... Morgonsol med andra ord... Kan tillägga att mot öster finns INGA hus... vi har ön längst ut och jag trodde jag skulle få duscha ostört... Nu har jag tröttnat på fiskare i sina båtar som drar sig närmare och närmare när jag ska göra morgondusch... Jamen va... det måst väl finnas något yngre och snyggar ett spana på... 
I - alla - fall... jag lackade liksom ur lite och tänkte lösningsfokuserat... Vi bygger ett duschplank till... ett där jag inte behöver visa upp hela min prakt. Det är inte riktigt klart än... men snart så...



 


Sonen, F och mina föräldrar kom på mors-dag-dagen och det var med värme i hjärtat jag såg dem omkring mig...

 
 


Det där med komposttunnan är viktiga grejor... Mamma sa att det luktar gott i den... tunnan alltså... Vet i katten om jag kan hålla med... Tycker det luktar förmultning. Fast det kanske luktar gott...


 
 


Nu håller vi på med tvätten från helgen... och vi har jobbat första dagen för denna vecka.
Flickorna ligger utslagna i värmen och jag misstänker att de längtar ut till Paradiset lika mycket som jag gör.

Må gott...



1 kommentar:

  1. Bonjour,

    Une très agréable publication...
    Il est agréable de passer et d'apprécier des moments aussi précieux.
    De très belles photos.

    Gros bisous 🌸

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...