lördag 20 oktober 2018

Löptik och nästan löptik



Det här med löptikar är banne mig inte kul... så är det. 
Vi har dock "tur" som har två donnor som nästan synkat ihop sina löp. När den ena (läs Julia) börjar droppa blod, stressar det på den andra (läs Savannah) till den vida grad att några veckor senare är hon igång.

Julia gick in i sitt löp i veckan och jisses vad vi får veta det. Vi kan ta denna natten som exempel.

Kl. 00.31.
Löptik - Kiiiiiiiiiiiiiiissnödig NU.
Människa - Går ut med den ursnygga som uppenbarligen behöver ut och "pudra näsan".

Kl. 01.45. 
Nästan löptik - SUCK...SUUUUUUCK... Hör Ni inte att jag suckar.
Människa - Svårt att ignorera.

Kl. 02.30.
Löptik - Kissnödig... KISSNÖDIG NU.
Nästan Löptik. HÅLL KÄFTEN.
Löptik. KIIIIIIIIISSNÖDIG (ylar)
Människa - Dead man walking.

Kl. 06.30. 
Löptik - Jag har tråkigt och går vi inte upp nu väcker jag heeeeeeeela huset.
Nästan Löptik - Jag är också vaken och har skittråkigt.


Jag gick upp med flickorna och T ligger kvar och sover bort zombiestadiet.
Gissa vad de två divorna gör när vi går upp... De traskar raka vägen till sina bäddar i köket och där drösade de ner och vägrar gå upp.



 



Har lyssnat på Lisa Syrens mjuka röst på radion med önskemusik. Det är en klar vinst och nu har det gått över till "Ring så spelar vi" med Pernilla. Även det en trevlig start på lördagen.
Nu ska jag ta tag i frukostförberedelserna så får vi se när T vaknar till.
Flickorna kommer nog sova länge... de har ju haft "nattpasset".

Må gott






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...