torsdag 18 oktober 2018

Sommaren 2018 är förbi



Nu kan jag inte förneka hösten längre... det går inte. Jag har verkligen försökt, men nu ser jag inte gräset längre när jag lallar runt med flickorna i parken på lunchrasten. Fast även om jag varit i den totala förnekelsen så har jag ändå njutit av dagens lunchpromenad... Luften hög och fortfarande ganska varm... solen tittar fram och det doftar höst. Det kanske är tid för mig att inse att sommaren 2018 ligger bakom mig nu.





Idag när jag satt på jobbet slog det halsonda till... POFF... den kom på 30 sekunder och jag har då banne mig inte bjudit in det. Måste försöka bli av med det så fort jag kan... inbillar mig att jag på något vis kan påverka detta... vän av ordning fnyser och säger att förkylningsstormar måste värka ut... MEN... har jag tur kanske jag i morgon inte känner av det längre.
Känner mig dock aningen suddig och grå... Diffus kan man säga.




Lite varmt att dricka med honung och ingefära i... så får det bli.

Må gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...