fredag 22 november 2019

Jag behöver ljus




Det är mörkt i stort sett dygnet runt och jag mår banne mig inte bra av det. Jag behöver sol och värme. Jag tycker ruskigt illa om denna årstid och jag längtar så det gör ont till maj månad.
I maj kommer jag muttra över pollenallergi, men det är ljust och bara det gör livet lättare. Vi mår inte bra av 30 dagar av nätter. 






Jag försöker pigga upp tillvaron med choklad. Det kommer jag få slita med innan det är dags för bikini 2020. Eller, så gör jag som jag gjort de senaste 10 åren... badar endast när vi är ensamma i Paradiset och då behövs ingen bikini. Himla bra alternativ.





Våran lilla TantKarin blir i mars 17 år.
Hon är tunn och nästan tandlös. Hon äter numera mest blötfoder. Ett blötfoder rekommenderat av veterinär och kostar aningen mer än vanligt blötfoder och innehåller massor av nyttigheter för en liten tunn katt i denna höga ålder. I detta blötfoder lägger vi mjuka puffar av torrfoder. Detta får hon tre gånger om dagen och det gillar hon.
Hon sover mycket... hon vill vara väldigt nära, speciellt på natten. Hon är fortfarande den som bestämmer hemma. Det går snart inte att kamma och borsta henne längre då hon visar att det gör ont... så vi klipper de tovor som uppstår... Hon sitter alltid med vid matbordet när vi äter... Hon blir bortskämd och det är hon värd... 




Nu dags att göra något annat än att sitta här... äta lite choklad är en bra syssla en fredagskväll när T är på årets första julbord.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...