söndag 22 november 2020

Våt vovve doftar inte pepparkaka.




Idag kom solen åter och det kändes som om livet blev lite lättare. Gick och lade mig tidigt igår och tog sovmorgon i morse... nästan 11 timmars obruten sömn och jag skulle i ärlighetens namn kunna sovit lite till. 
Kanske är så att jag varit en björn i tidigare liv. Gå i ide för att sova bort den här mörka tiden och kliva ut i solljuset till våren smal och vrålhungrig. Så är det nog.





Nu har jag tänt ljus i hela våningen och T är iväg för att städa min bil. Det luktade inte pepparkaka i den. Våt vovve har suttit där och det luktar INTE gott.
Efter att jag tappade smak och lukt då jag var sjuk i covid... har jag fått tillbaka både och... dock i någon tvistad variant. Allt luktar/doftar jättestarkt och jag skulle lätt kunna jobba som parfymör och tillverka de mest ljuvliga parfymerna. Även smakerna är skarpa och det är som om mina smaklökar är överkänsliga... och jag kan ännu inte äta salt mat då det i min mun upplevs som JÄTTESALT.






 Nu har jag en hög med stryktvätt att ta hand om.


Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...