lördag 24 april 2021

Vi har slutat köpa hamburgare från hamburgerkedjor.



Ena stunden skiner solen som en tok medan andra stunden haglar det så det stutsar i huvudet när vi är ute och går och samtidigt blåser det "smågrisar" runt öronen. Typiskt aprilväder, så idag blev det inte någon tripp till Paradiset. Vi tog dock en promenad vid Paradisets strand och lade upp 10 säckar jord som ska fraktas ut till ön så fort vi tar oss över.



Dagens middag blev potatisstavar i ung med fetaost, hemmagjorda hamburgare och massor av god hemmagjort dressing. 

Då jag tillhör de allergiskas skara vad gäller olika av E-produkter, smakförstärkare och allt möjlig som jag inte vet att jag inte tål, har vi slutat köpa hamburgare från olika hamburgerkedjor. Sist jag åt mat från en sådan... kan säga att begynnelsebokstaven är M, höll jag på att kvävas. Det svullnade igen i halsen och T blev uppriktigt rädd. För ett tag sedan köpte vi hamburgerbröd i en butik, samma sorts bröd som en av hamburgerkedjorna använder... och visps... där blev det svårt att andas. Idag tog vi vanlig formfranska som hamburgerbröd och det fungerade bra. Höll burgaren och allt på plats.



 

Nu väntar Jane Eyre och en skål med godis.


Må gott

I´ll be back.


2 kommentarer:

Kul att Du har lust att skriva några ord...