måndag 9 augusti 2021

Fyndat två lampfötter på auktion



Idag började T att jobba efter sin semester... Jag är snart igång efter sommarledigheten men är ledig ett par dagar till. I morse gick jag upp "jobbtid" för att börja vänja mig vid det och som alltid startar jag dagen med fruktsallad, yoghurt och en latte. Migränen stod och bultade och den släppte inte taget förrän åskan och regnet kom på eftermiddagen. Jisses vad det åskade och samtidigt som regnet stod som spön i backen sken solen som en tok.





Som vanligt har jag scannat auktioner på nätet för att hitta roliga lampfötter. Under sommaren har jag vunnit två auktioner och nu står de nya härligheterna i sovrummet. De är inte lika, men jag fortsätter scanna för rätt var det är så hittar jag en (av någon sort) som glider in med något postföretag.
Båda lampfötterna är i glas (fattigmansguld) och från kända glasbruk. Det tog ett tag innan jag hittade skärmar som passade.

 


Nu en hög med tvätt att stryka.

Må gott

I´ll be back.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...