tisdag 10 augusti 2021

Om man tittar nära, länge och noga...



Idag blev det lunch hos mina föräldrar... Stort tack för god mat. 

Jag hade tänkt ta en riktigt lång promenad med Julia, men lade ner det. Regnskurarna avlöser varandra, men mellan skurarna skiner solen som en tok. Jag gillar inte att gå i regn... Gillar inte när det kommer saker från himlen, så... vi har haft en trevlig stund i parken med långlina. Julia har himla mycket att sniffa på i parken nu när hon nästan inte varit där på fem veckor. 
Parken är inte står... men om man tittar nära, noga och länge är den ett litet "Fern Gully" med massor av vackra små och stora växter. En vacker dag kanske en liten älva dyker upp och fladdrar runt bland växterna. Har Du inte sett filmen, gör det.





I parken finns flera stora kastanjeträd och det är vid detta jag hittade kastanjen som jag planterade i kruka och som nu står på norra udden i västerläge i Paradiset.




Nu har jag en kaka att baka.

Må gott

I´ll be back







 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...