söndag 17 oktober 2021

A + F = N



Idag... är en av de största dagar som kan finnas. 

Idag blev jag farmor. Min son... han som var så liten när han var liten, är stor och har själv blivit pappa till en liten flicka.

STORT GRATTIS 

A + F = N.

Nu är jag himla mallig, stolt, lycklig och oerhört nyfiken på vem den lilla flicka är. 

Jag tvättat sådant som jag sparat från det att sonen var liten. Det ska N få när hon kommer hem. 




Jag håller även på att fotografera av gamla bilder. De gulnar mer och mer och negativen är inte heller topp. Idag hittade jag tre bilder som visar vem jag är.

Rödhårig sedan födseln (undrar om N är rödhårig), idag förstärker jag det då det uppenbarligen händer saker ju äldre man blir. Å skor... kolla... jag är inte fyllda tre och kliver runt i mammas pumps, (N kommer få massor av skor av sin farmor).





Den kreativa ådran visade sig snabbt och jag håller fortfarande på (N och jag ska rita, fotografera och fixa massor av grejer).




Jag har väldigt svårt att dölja vad jag tycker... En arbetskamrat sa vid ett tillfälle... "Du tittar rödhårigt". Det innebär att jag inte har pokerfejs.

Jag är otroligt mörkrädd och ibland behöver jag någon som stöttar och finns vid min sida för att livet inte ska vara för läskigt (N kommer ha många som stöttar och finns vid hennes sida för att livet inte ska vara läskigt)



 

Nu väntar jag på mer bilder från A och F. Detta lilla barn kommer vara världens mest fotograferade barnbarn. 



Julia... tar detta med ro... Det ska bli kul att presentera N för Julia och Julia ska få lära sig att dra pulka.


Må gott... DET GÖR JAG.


I´ll be back.




2 kommentarer:

  1. Grattis till de nyblivna föräldrarna till N och grattis till er som blir farföräldrar🥰

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...