lördag 16 oktober 2021

På måndag blir det spruta nr 2



Det är lite mycket just nu... kan man säga. Därav den urkassa uppdateringen på bloggen. 
Jag jobbar heltid och pluggar halvfart. Vet inte riktigt hur jag tänkte där... Jorå... men... så... att...

För några veckor sedan blev jag inlagd på infektionsmottagningen på USÖ för att under övervakning få min första vaccinspruta mot Covid. Jag till hör de allergiskas skara så det var inte bara att knalla ner till Conventum arena och få en spruta... Nopp. Redan efter någon minut kom första biverkningen på sprutan och nu har jag lagt till mer på den listan. Jag har fortfarande biverkningar med bland annat en huvudvärk från helvetet, klåda, en mage som rasat, ont i kroppen och utslag... Men jag ger mig inte... och på måndag läggs jag in igen för spruta nr 2. Jorå... men... så... att... OM alla som kan ta vaccinet gör det... så skulle vi allergiker kanske slippa.
Innerligt tack till sköterskorna som så vänligt och ödmjukt tog hand om mig på infektionsmottagningen på USÖ.




T, som är den vänligaste person jag vet... fixar med mycket när jag sitter böjd över litteraturen som ska läsas... han fixar maten, städar och tar långa promenader med Julia. Idag blev det en cykeltur med fröken i löp på 8 kilometer. Det gillade hon och jag hann läsa klart boken.





För några veckor sedan fick jag en honungsros som vi planterade i Paradiset måndagen innan vi tog upp båten... Några rosenkvistar fick bli med hem och jag satte dem i kruka. Det är liv i dem... nu kommer så fina blad och om jag klarar av att vårda dem över vintern så de inte dör... kommer de få bli med till Paradiset i vår för plantering.



 

Så... Julia trött... och jag har pluggat klart för idag.


Nu en film och en balja chips.


Må gott

I´ll be back 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...