tisdag 22 februari 2022

Livet litegrann från ovan



Idag var det dags att klippa klor på Elsa och Kelly, grannens hundar i huset över gatan. För så är det. varannan vecka stegar jag över, hänger ett tag i en av deras rokokofåtöljer som står i köket, pratar om ditt och datt, för att sedan klippa klor på två fröknar med mustasch. Tillbaka hem, har jag alltid en påse med hembakat. Ett himla bra byte tycker jag.

Att bo högst upp i ett 10-våningshus måste vara fantastiskt. Vilken utsikt de har och alla väder ger underbara skådespel. Idag, strålande sol och jag såg "Svampen" och ända till Kilsbergen från köksfönstret och från rumsfönstret såg jag det nya vattentornet "Lyran" som inte ännu är klar... men snart så...då tar Lyran över Svampens uppgift. 
Inte illa va... Hinna se Svampen och Lyran på några sekunder.




Igår kväll hade vi besök av N, F, sonen och Bill. N landade ett tag i Julias bädd, vilket Julia hade väldigt svårt med. En liten människa det vågar hon inte ligga bredvid.


Nu fortsätter kvällen med en hög stryktvätt, tvätt att hänga och en liten chokladbit.


Må gott

I´ll be back.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...