måndag 21 februari 2022

Plötsligt hördes en smäll...




I morse stod jag i gästrummet tillika arbetsrum och plockade i hyllan. Radion i köket står på och ÄNTLIGEN är det annat än OS-kommentarer. Får höra att på grund av snöovädret (det spösnöar från alla håll och blåser smågrisar) ställer de in ALLA stadsbussar och om vi inte behöver gå ut, ska vi hålla oss hemma. Jorå... det gör jag. Har sportlov och jag och Julia går inte ut i detta i onödan. 

Plötsligt hördes en smäll, typ som ett hårt "pistolskott". Jag vänder mig om och tittar ut genom fönstret och ser hur en stor gren gått av på ett träd på innergården.



Efter några minuter hörs ännu ett par smällar. Denna gången ännu högre och nu ligger ytterligare några grenar. Vilken himla tur att ingen stod under trädet eller att det landade på bilarna. 



 

Nu ska jag städa ett skåp. Förstår inte riktigt vad som tar åt mig.

Må gott

I´ll be back




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...