lördag 21 maj 2022

I Örebro händer det grejer i fontänerna




På skrivbordet i rummet står två lådor med toarullar med jord i. För ett par veckor sedan satte jag luktärtsfrön och nu har de kommit upp en bra bit. Det är en tidsfråga innan de får bli med till Paradiset och planteras där. Ska bli kul att se om de klarar sig.





Igår vräkte regnet ned i stort sett hela dagen och det blev att stanna hemma i stan. T tog en promenad över stan, medan jag satt med studierna och försökte få ihop tankarna.

T kom hem med en bild på en flicka som gick i fontänen på Järntorget... i ösregnet. Så himla nöjd var hon och jag kan se N om några år, promenerandes i fontänen. 



I fontänen, även kallad "Likkistan" på Stortorget...fanns en "badanka" simmandes. Förstår inte varför den inte håller sig i ån eller i någon sjö. I en fontän mitt inne i Örebro var uppenbarligen det bästa den kunde hitta.



Idag skulle det bli regn, så vi åkte inte till Paradiset. Med facit i hand, kunde vi gott ha gjort det, då inget regn kom. Gillar inte att åka över sjön när det regnar och är kallt. Så jag har suttit böjd över studierna i stort sett hela dagen och T har fixat med mat, stryktvätt och rastning av Julia. Vi får se om vi kommer ut en sväng i morgon. För då är det en annan dag.




Nu väntar en balja ostbågar och en film


Må gott

I´ll be back.






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...