söndag 8 maj 2022

När ett rum ska bli två




Ska villigt erkänna att jag är ganska sänkt av pollen. Vi for till Paradiset på förmiddagen och jisses vad jag gått och snorat och snörvlat. Jag är innerligt tacksam över att T satt in ett "pollenfilter" i min bil så när den startar renas luften och jag kan andas. Så... när vi åkte hem var jag inte det minsta snorig och snörvlig.




Igår fick vi av grannen från Boden en bukett... för så var det... en bukett nyskördad sparris som hon har på sin kolonilott. Stort tack. De smörstektes och toppades med pressad citron och flingsalt. Himlars var gott.



Vi har även kommit igång med att göra ett rum till två i gäststugan. Förra året bytte vi tak och panel. Satte in nya fönster och där tog sommaren slut. Nu har vi dragit igång med att fixa inomhus. 



Nu har vi kommit hem och tvättmaskinen är igång. Julia är nyduschad och ligger i sin bädd och är helt borta från omvärlden.

Må gott

I´ll be back.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...