söndag 16 april 2023

Täppt till ett hål


I förmiddags for vi till Paradiset... Startade med att skura uteplatsen med linoljesåpa och sedan gick det undan... Massor att fixa med och så lite tid. Jag ska villigt erkänna, att jag njuter av varje sekund.




T var tvungen att snickra lite. Vi har en liten mus som tar sig in i huset... DET har inte hänt på flera år, men nu ni... har vi haft en liten rackare i ett skåp på toa. Den lille musen har ätit upp tvålen... Undrar hur magen blev efter det.

Hålet är nu tilltäppt... och förhoppningsvis kommer den lille rackaren inte in.



Så kom havsörnen med en jättefisk i klorna. Kan vara en gös... eller brax. 



Så har jag köpt mig en gul kruka. Kände att jag hade ett behov av det. Köpte den till mig själv i julklapp och nu står den i sovrumsfönstret på ön. I den ska jag ha en vit orkidé. Känner att jag behöver det också.



Vi avslutade dagen i Paradiset med att ställa ut möblerna på uteplatsen. Dessa ska skuras nästa gång vi kommer ut.




Nu har vi kommit hem... ätit och Julia ligger nyduschad i sin bädd och sover tungt.

Må gott

I´ll be back.



 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...