lördag 1 april 2023

Nattljusstakar eller om det heter kontorsljusstakar...




Vi har en orkidé som blommar någon gång vart tredje år... nu är den igång. Blomman är inte stor men jag ser fram emot att den ska slå ut. Jag fick den av min äldsta systerdotter för många år sedan och jag är jätteglad för den.



Så har jag varit och budat hem fynd på auktion igen... Nattljusstakar eller kontorsljusstakar, vet i katten vad de heter. Kan man få för många. En retorisk fråga... NEJ man kan inte få för många och nu har det "råkat" trilla in två till. Dessa ska med till Paradiset när det öppnas upp i vår.



Idag kom sonen med familj på lunch. Köttbullar i gräddsås stod på menyn. Efter maten blev F aningen lite JÄTTETRÖTT och landade i gästrummet ett tag.



Efter lunchen har vi hunnit en sväng till mina föräldrar och åter hem. Nu väntar lite asiatisk mat... något himla starkt så det blir en del vatten att dricka.


Må gott

I´ll be back





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...