lördag 13 januari 2024

Hur ser kriteriet för en pyjamas ut?



Just nu händer inte så himla mycket i huset. Vi har inte träffat sonen och hans familj sedan i söndags och då satt de i soffan hos mina föräldrar när vi kom dit. Det var en glad överraskning. N hade dagen till ära sin ena pyjamaströja på sig som hon fick i julklapp av T och mig. Byxorna som är lite för långa får vänta tills hon blivit längre. Men tröjan, som är lite för stor ville hon ha som klänning och så fick det bli. Ska jag vara ärlig... den är jättefin som klänning. 

Det där med pyjamas håller på att suddas ut i gränserna... har folk på jobbet som springer i silkiga kläder med samma mönster både i blus och byxa... ska jag vara ärlig... så ser mina pyjamasar ut och jag misstänker att T skulle bryta ihop om jag gick till jobbet i någon av dem. En stilla undran... hur ser kriteriet för pyjamas ut?




Hemma... på matsalsbordet ligger tvätt. Kanske är dags att vika ihop och lägga undan...



På matsalsbordet står även jobbdatorn och som jag har när jag pluggar. Idag har jag sänt in en examinationsuppgift. Det är alltid lite pirrigt... Jag vänder och vrider på ord och meningar... letar synonymer för att inte min text ska "fastna i urkund"... MEN oron finns alltid... efter några vändor med texten kanske det är så att jag ändå hamnar för nära så det blir nedslag. Äsch... spöken.




Nu fortsätter vi lördagen med middag och någon bra film.

Må gott


I´ll be back


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...