söndag 28 januari 2024

Just nu är jag rik på frukt och ost



Just nu... känner jag mig rik i fruktskålen och kylskåpet. Det är påfyllt och jag är nöjd. T och jag har satt en sport i att inte höja vårt matkonto, fastän priserna stiger. Det har vi klarat. Vi har haft samma summa de senaste tio åren. Lite marigt är det allt... jag älskar fruktsallad och har aldrig tidigare tänkt att frukt är dyrt, men inte katten köper jag äpplen och päron för 30 - 40 kronor kilot, det gör jag INTE. Så... det blir den frukten som just nu har nedsatt pris. Denna gång var det äpplen, klementiner, citroner och banan. Citronerna hamnar dock inte i fruktsalladen. Ost är också en favorit hos mig... och när det är extrapris på ost jag gillar, då kan det slinka med några kilo hem i matpåsen. Är även rik på ost just nu. 




Läste för länge sedan ett blogginlägg, att hänga tvätt på elementen "gör man inte längre". Hemma hos oss gör vi det. Speciellt vintertid, då elementen är varma och vi har massor med tvätt att torka. Torktumlaren kör jag bara med frottéhanddukar, aldrig kläder. Så... nu när det är många maskiner att tvätta och hänga, får elementen fungera som torkställning för strumpor.




Så kom prinsessan N av Huset på höjden idag för att äta lunch. Hon hade med sig båda sina föräldrar och Bill. Dagen till ära, hade hon på sig en tröja som hennes pappa hade för 32 år sedan. Aningen trött var hon, då de kom från badhuset. Jobbigt att simma.



Så skulle kökslådorna undersökas. En limepress är jättespännande och hon är helt övertygad om att den är till för att skopa glass.




Nu har prinsessan N och hennes familj åkt hem till Huset på höjden. Jag har torra strumpor att lägga in i skåpen och en ny maskin att hänga. T ligger på hela ryggen i soffan och Julia under en fleece och sover.

Må gott

I´ll be back





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...