tisdag 18 juni 2024

En "helvass samvetsklänning"



Juni... lite över mitten på juni... Studenterna är utsprungna och vi är i midsommarveckan... Så är det... På fredag är det midsommarafton och jag förstår inte vart tiden tar vägen. Jag går innerligt och hoppas på att vädret ska visa sig från den bästa sidan. Pratade med Kicki (på jobbet) på förmiddagen och hon berättade att hon gjort vad hon kan för att vädret ska bli fint. När vi var på konferens på Loka, så gick hon och en arbetskamrat till kapellet, knäböjde och bad en liten bön om fint väder i sommar. Så... hon har i alla fall gjort vad hon kan. Tack Kicki och Anneli för det. Jag uppskattar det av hela mitt hjärta. Nu hänger det på oss andra.



Så var det de där med klänning till midsommar. Jag har vid ett par tillfällen varit ute och letat någon fin sommarklänning... Det går helt klart obra. Alla klänningar ser ut som min farmors nattlinnen... STORA, med volanger, massor av konstiga färger och med hysteriskt mycket blommor, antingen små blommor eller GIGANTISKT stora blommor. Jag är inte så mycket för volanger, konstiga färger eller blommor. Vill inte ha någon STOR klänning heller... ni vet, som en säck. Jag vill ha en rak, med aningen insvängd midja, trekvartsärm, går nedanför knät och enfärgad. Hur svårt kan det vara... Typ OMÖJLIGT. 

När jag var liten... typ 2,5 år hade jag en mörkblå "samvetsklänning" (sammetsklänning) som var "helvass". Helvass för att den var fodrad med tyll och stack mig... Det var den finaste klänning jag visste då. 2,5 år och skulle på min systers dop. Jag skulle kunna tänka mig en sammetsklänning utan volanger denna midsommar... men si det går inte... hittar ingen modell jag kan tänka mig. 




 

Så... vad det blir för klänning denna midsommar återstår att se... 


Må gott

I´ll be back.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...