söndag 22 september 2024

Helgens största fiskefångst



Vilken fin helg... Min födelsedag... Mycket gott att äta och många glada skratt. Goda vänner på besök och sonen och N kom på fika. F hade fullt upp med att fixa en möhippa, så hon var på annat håll.




På sjön kan Du inte mörka något... På "södra land" som förövrigt ligger på östra sidan sjön, finns en liten campingplats, plats för två husbilar, där grillades det. Det syntes över hela sjön... och jag undrar vad som låg på grillen. 




Själv åt jag choklad med apelsinsmak... Fett och kolhydrater gillar jag mest.



N och T inspekterade blåbärsbuskarna som flyttades i våras. "De små blåbären är sura", konstaterade N. "Jag gillar de stora mest" fortsatte hon och jag är benägen att hålla med.



Så blev det "barnarbete"... N vattnade länge och väl, vare sig det behövdes eller inte.



I morse kom havsörnen förbi ön... Tror den hade helgens största fiskefångst.



När vi gick från bryggan till bilen, såg vi att bävern tagit sig friheter som den inte hade gjort i fredags. Det är inte den minsta björken den givit sig på, utan en redigt stor. Undrar hur den tänker.


Nu har vi kommit hem... Tvättmaskinen går och Julia blir just nu duschad. DET behövs... både tvättas kläder och hund.


Må gott

I´ll be back.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...