söndag 29 september 2024

Paradiset stängt 2024



I förmiddags åkte vi till Paradiset och även om det var strålande sol, var det kallt. Höstglöden blommar för fullt och tomatplantorna hade massor av tomater att skörda. Vi tömde kyl, frys och skafferi på allt som fanns kvar och nu är Paradiset stängt för denna säsong. Så himla vemodigt men ändå skönt då kylan gör sig påmind och nästa helg tar vi upp båten. Då kommer vi inte dit förrän isen lagt sig och är så tjock att den bär att gå på.



Fortfarande mognar jordgubbar. De jag köpte i somras och som ska leverera hela sommarhalvåret med små söta jordgubbar. Jag är inte besviken.


Jorden från tomatplantornas krukor blev utfyllnad mot öster.



Nu har vi kommit hem... lite frusna men det hettar i ansiktet från solens strålar. T är och tvättar min bil. Jag kan ju inte ha en skitig bil då jag har några mil att åka i morgon. Ska föreläsa för ett gäng grundskolelärare, rektorer och EHT i en stad jag aldrig tidigare varit i. Ska bli spännande att träffa dem.

Må gott

I´ll be back






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...