tisdag 29 december 2009

Bitande kallt och "Svanhalslist"

.
"Svanhalslist" heter det vi ska ha som "krönlist", så nu är vi i renoveringstagen igen. Snuvan håller i sig och jag är snorigare än värst. Vill inte ha detta snörvel längre och det första jag ska göra när jag blir fri från "snordimman" är att åka till U & M för att hålla - snuffa - gosa med "LarsEgon". Han fyller en månad på fredag och jag har ännu inte varit frisk nog för att våga mig dit. *suckar högt och längtansfullt*
-
Idag har det varit bitande kallt och T har införskaffat lister och nytt kamerabatteri. Det sistnämda var väl behövligt. Innan han åkte på shopingvändan var han ute med Snyggingen i vintern. *LER*
Mormorn och morfarn kom förbi på förmiddagen på en fika och lite kärlek. *LER* Åke blir som tokig och viker inte från morfarns sida, utan står och stryker sig mot morfarn med "göra-söt-öron". *Skrattar*
-

.

-

.

-

-

.
Har på eftermiddagen skurit kött till kalops och Åke fick "slamsorna" nerblandad i sitt torrfoder. TantSimone stressar honom att äta upp ALLT och inte lämna den minsta smula kvar. *NÖJD*
-
.
Nu, ska jag skala potatis och fixa såsen. Här ska ätas. *Klappar magen*
.
Må som GODIS... kalops är JÄTTEGOTT
.

2 kommentarer:

  1. Vilka otroligt vackra vinterbilder - tror minsann vi har en fröken här som kan ta massor av vackra kort *ler stort*

    Jajamäääänsann, hör av mig när vi är på väg neråt i landet igen.. eller så kanske vi helt enkelt står och knackar på dörren helt apråpå, man kan aldrig så noga veta ;)

    Sköt om sig nu!

    *KraaaMar Om*

    SvaraRadera
  2. HEJSAN och JÄTTETACK...

    Ni är väldigt välkomna, ringer Ni innan hinner jag fixa lite "småvarmt" till globetrottrarna. *funderar på stavingen*

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...