måndag 28 december 2009

Letar krönlist och nytt vintertäcke

.
Snuvan håller i sig och näsan är röd. Ser nästan ut som Rudolf med den röda, ni vet... *Snyter mig*
.
Idag har det snöat nästan hela dagen och T och jag har varit ute bland snart ALLA byggvaruhus och letat "krönlist". Det finns inga. *plutar med underläppen* Jo, eller... njä... den vi hittade, OCH DÅ MENAR JAG DEN, för vi hittade endast EN och DEN var för hög. Ska vi ha en krönlist måste vi tydligen göra en själva av taklist och då måste det till en specialare på baksidan som finns på krönlist men inte på taklist. *PUSTAR*
.
På förmiddagen tog T med sig Snyggingen på en snöig tur. Det var invigning av Snyggingens nya vintertäcket. Det röda Hurtatäcket han fick förra vinterna var vi tvungna att byta då spännet inte höll stängt. Det kallar jag service, att få byta ett täcke som är ett år gammalt och borttappat kvitto.
.

.
Årets gran... vi går från ytterlighet till ytterlighet. När vi bodde i lägenheten var granen straxt över 5 meter hög (vi hade nästan 6 meter i takhöjd). Nu (i huset) fick vi knappt in en gran på två meter. *LER* Förr om åren hade vi dubbla ljusslingor och MASSOR med julgranspynt. Nu räckte det med en slinga och väldigt LITE pynt. Har en full låda pynt, orörd på vinden.
.

.

.

.

.

.TantSimone tycker nog det är fantastiskt att vi människor tar in ett HELT TRÄD BARA FÖR HENNES NÖJE. Har sett hur hon ibland ligger på rygg, under granen och spanar på pyntet som dinglar över hennes nos. *Flinar* Undrar just när hon anfaller...
.
.

.

.

.

.
Nu gott folk... ska vi "städa tant". Återkommer med bilder.
.
Må som GODIS... GOTT.
.

5 kommentarer:

  1. Härligt väder ni har, massor av snö *njuter* Vi har samma vi, är uppe i sollefteå och hälsar på släktingar som har dobbisar och en och annan katt... just nu är det -25°C :P

    Vi tutade när vi körde förbi er i Örebro - hörde ni oss? :D

    Ha det jättebäst och hörs vi inte innan så passar jag på att önska ett gott nytt år!

    *Kramar om*

    SvaraRadera
  2. HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ...

    Nästa gång Ni åker förbi Örebro (på hemvägen) ... RING... Du vet vad jag heter (tror jag)... Kolla ENIRO... det är mobilnumret som slutar på 28. Vore kul att träffa Er. Snyggingen längtar efter damsällskap... *FLINAR*

    Här är det just nu SKITKALLT... fast inte lika som hos Er. Vi har ca -18 och då får man gå och stå "mitt i kläderna". *LER*

    Må jättebra och Gott Nytt År

    *KRAMAR om´na*

    SvaraRadera
  3. Gumman, jag vet ju bara vad du heter i förnamn.
    Men om du skriver ditt efternamn någonstans.. här inne kanske *ler* så skall jag leta upp dig på eniro och ringa när vi åker hemåt igen :)

    *KraaaaM*

    SvaraRadera
  4. Jag hittade dig!! Såg ditt efternamn i en kommentar du lämnat, där du skrivit din mail *skrattar*

    Tänk, än är inte kärringa helt senil!! *fnissar*

    Vi hörs!

    *KraaaM*

    SvaraRadera
  5. *SKRATTAR HÖGT*

    Japp... det var väl det jag visste... osenil alltså.

    *KRAMAR om`na*

    Hörs när Ni far neråt.

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...