fredag 14 maj 2010

Gnälligt värre

.
Nu tycker jag att det är ORÄTTVIST... kl. 21.00 på julaftonen blev jag JÄTTEFÖRKYLD och hade nääääääästan blivit fri från den förra veckan... Å vad händer *ställer en retorisk fråga* Jo, jag blev i onsdags SKITJÄTTEMYCKETFÖRKYLT och igår var jag sängliggandes. Alvedon och nässpray tog inte bort vare sig huvudvärk eller snornäsa. För Er som sett reklamen, där mannen fyllt en bil med snorpapper, kan jag säga... DET VAR INGENTING JÄMFÖRT MED VAD JAG GJORDE IGÅR. Vi som hade planerat för renovering hemma (om det regnade) eller plumsning av båt och åka till Paradiset (om vädret tillät). Nu blev det inget kul alls. *Surar*
.
Igår stack sonen till Falun på cup, vilket var lika bra då den väna modern ligger för ankar och fyller huset med snorpapper. T, håller ställningarna och pysslar för fullt och jag GNÄLLER. Tanterna ligger mestadels och värmer mig och vovvarna ligger lågt och gör inte mycket väsen av sig. Ibland kommer Snyggingen eller Bönan för att trösta mig där jag bäddat ner mig i "loveseaten". De lägger huvudet i mitt knä och står alldeles stilla en lång stund, för att sedan lägga sig på golvet nedanför.
.

. .

.
Snyggingen har fått ännu tyngre klövjeväska nu när han blivit STOR kille. Det kan bli riktigt långa promenader med vikterna i väskan. *LER* Å Snyggingen misstycker inte. Han tar det på största allvar.
.
.

.
Nähä, go´vänner... Nu är det dags att lägga mig under filten igen. Imorgon hoppas vi på fint väder och mindre av snor och hosta. FÖR DÅ PLUMSAR BÅTEN och vi far till Paradiset.
.
Må gott... DET GÖR INTE JAG.
.

2 kommentarer:

  1. Men stackars gumman.. en förkylning till *tröstar*

    Hoppas du snart känner dig bättre!

    *Krya-på-sig-kramar i massor*

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för "trösten"... Nu är det RIKTIGT SYNDIGT OM MIG. *pluter med underläppen och snorar i papper*

    *KRAMAR tebaka men smittar inte*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...