torsdag 14 oktober 2010

Nyopererad SnyggÅke

.
Imorgon är det FREDAG och ännu en gång sitter jag här och fnular över VART tog veckan vägen? Som vanligt rusar livet med stormsteg mot nästa dag, vecka, år och jag hänger liksom inte med. Sonen är 20 år och det var faktiskt IGÅR som han "tittade på trattlor och lekte med diddisaårier". Det är jag HELT SÄKER på. HUR kan jag som "bara är 23 år ha en son som är 20", det övergår mitt förstånd och jag får inte ihop matematiken. Men där står han, praktfull och grann *skrytig UNG mamma* och betydligt mycket längre än sin väna moder och frågar om han får "låna bilen en vända".
.

.

.

.

.
Förra veckan var vi och vaccinerade Snyggingen. Vi bad veterinären att kika på ett ärr som Snyggingen har efter ett race i skogen. Skogsracet var för lite över ett år sedan och slutade med en låååååååååååååååååång reva på insidan av låret. Allt läkte fint utom sista biten på revan som blev en ful knöl som Snyggingen inte kunde låta bli att bita på så den blev större och större.
"DEN tar vi bort sade tantveterinären och vi bokade tid för operation och igår skedde det. Det var första gången vi lämnade ifrån oss Snyggingen och INGEN i familjen skulle vara med. Snyggingen klarade detta galant, medan jag *pekar på hela mig* hönsmamman själv mådde PEST under tiden han var inlagd.
Vi kom dit vid 08.15 och fick hämta honom vid 16-tiden.
Att använda tratt på Snyggingen är OMÖJLIGT då han kommit på hur han ska göra för att bli av med den där ALIEN som sitter runt hans hals. Han kör ner huvudet i golvet och trycker till och VIPS är tratten ett minne blott och i TUSEN bitar. Därför får han sova nattetid med munkorg i tyg. Han är förtvivlad och hade han lugg skulle han kika UNDER den.
.
.
Men jag säger TACK gode person där uppe i himlen för Xylocain. Vi smörjer det runt såret, INTE på såret utan runt och SnyggÅke gillar INTE det bedövningssalvan gör med tungan och låter därmed bli att slicka.
.
.
Nu go´vänner är det dags för oss att ta en kvällsmacka.
.
Må gott... det gör vi.
.

4 kommentarer:

  1. Nämen ojdå.. har du som är 23 en son på 20.. inte dåligt ;) *gör vågen*

    Verkar som det är många vovvar som skadat sig just nu, men skönt höra det gick bra med operationen!

    Också skönt att höra att snyggåke inte slickar på såret när det är salva omkring.. då schull han nog bööölja ass slöödja! ;)

    Må så gott lilla hönsmamman ♥

    SvaraRadera
  2. Japp... Jag förstår inte hur det gick till. Jag som är 23 *himlar med ögonen* har en 20-årig son.

    Jo, det gick jättebra med operationen och Snyggingen vill INTE slicka på bedövningssalvan. Men han får ändå ha munkorg (i tyg) på nätterna.

    Må fint

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  3. Hejsan gumman.

    Tack för din kommentar :) Jag vet att en operation inte löser allt.. att jag MÅSTE fixa en nytt liv när det gäller mat och motionen. Framför allt måste jag få struktur i mitt liv, en stadig och lugn relation till mat vilket jag hoppas att Sahlgrenska kan hjälpa mig med.

    Nu blir det nya tag och ett nytt leverne.. kommer ta sin lilla tid men denna gången skall jag inte ge mig!

    *Kramar om massor*

    SvaraRadera
  4. GO GIRL... *LER*
    Kanon att Du har insikten, det är en jättebra början.

    Må gott

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...