lördag 9 oktober 2010

Säkert hösttecken

.
Äntligen börjar vi piggna till. *pustar* I söndags blev sonens flickvän J, sjuk. I måndags blev SnyggÅke sjuk, i tisdags kroknade sonen och i onsdags lade sig T efter jobbet och reste sig inte förrän i igår. Själv har jag gått på sparlåga i en vecka och idag tyckte jag att livet var lite bättre.
TantSimone har haft fullt upp med att trösta alla som mått dåligt. Hon är som en vandrande alltid varm vetekudde med inbyggd "durr". Hon spinner som en liten masagekudde.
.

.
Idag visade sig oktober månad från sin bästa sida och den var solig och vindstilla. T och jag packade in vovven i bilen och styrde till Paradiset. Idag skulle båten upp. Vill inte chanse och låta den ligga i längre för det är INTE roligt att plocka upp båt när vi får spetta upp den ur isen.
Idag sken solen som en tok och det var varmt och härligt. Så idag var en BRA dag.
.

.

.

.
Det känns lite vemodigt att packa ihop för vintern. "Ett säkert hösttecken" säger T. Allt doftar höst och luften är hög och klar... Nu hoppas vi att isen blir så tjock i vinter att vi kan göra ett besök i Paradiset. Annars får det bli som förra vintern, när vi fick stå vid land och kika ut på ön. Kallt var det och mycket snö och isen bar.
.
.

.

.

.
SnyggÅke passade på att ta sig ett uppfriskande dopp. Jag läste någonstans att "hundar av rasen Dobermann tycker inte om att bada". Äm... det har inte vår hund läst och inte hans mamma heller. Vet inte hur det är med pappa Valdo, om han gillar att bada eller om han är rädd för att bli blöt om håret. *ler*
.
.

.

.

.

.

.

.

.
Nu go´vänner är det dags för mig att lämna över datorn till sonen. Flickvännen J är i Umeå och har spelat fotboll idag. DE VANN
.
JÄTTEGRATTIS
.
Sonen vill ha en datorkväll med spel, då J inte kommer hem förrän i morgon och så sitter jag här som en STOR PROPP för roligheterna.
.
Må som GODIS... det börjar vi göra.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...