lördag 7 mars 2015

Ligger sked

 
 
Jomensåatt... här fortsätter sjukstugan. Idag är det jag som har ont i hela kroppen och visst känner jag att det svider i halsen. Torsdag och fredag hade jag en sjudundrande huvudvärk... men nu håller mer saker på att hända min hypokondriska kropp...
T pendlar fortfarande mellan svettningar och frossa... och har huvudvärk och en rivande smärta i halsen... Jojo... barasånivet... Här är det sjukstuga del 2.
 
Vi försöker ändå äta nyttigt och det hemmagjorda fröknäcket har det varit strykande åtgång på... Recept kommer när jag orkar... typ inte i dag.
 
 
 
 
Bönan tröstar oss så mycket hon kan, och lägger jag mig på golvet... vilket inte är ovanligt... kommer hon och lägger sig "sked"... Buffar upp ryggen mot min sida eller mage... Hon kan allt hon... och varm och go är hon, som en lite tröstande kamin.

 


Må gott

Det gör inte vi...



4 kommentarer:

  1. Bonsoir chère amie,

    Je suis vraiment désolée d'apprendre que vous êtes souffrante ! Je vous souhaite un prompt rétablissement et je vous propose de boire une décoction de citron + 1 cuillère à café de vinaigre de cidre + 1 gousse d'ail écrasée + 1 cuillère à café de bon miel.
    Gros bisous ☼

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för tipset... ska prova det.

      Må gott

      *KRAM*

      Radera
  2. Gott att ha en Böna som värmer!
    Krya på er!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är vår lilla kärlekskamin... Full av värme... kärlek och vårdande nosputtar.

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...