söndag 1 mars 2015

Jag vill...

 
 
Stereon går med hög volym... och jag lallar runt här hemma i min muminoutfit utan att riktigt ta mig för något. Ute är det kallt och blåsigt och ibland kommer det snöflingor... vågrätt i luften... Jojo... då blåser det vill jag lova.
 
Nu... vill jag att värmen ska komma... Jag vill att gatorna ska vara sopade och att båten ska ligga i sjö... Jag vill sitta på trappen i Paradiset och se fiskgjusen landa i boet. Jag vill ha lugn och ro... och slippa oroa mig över saker jag inte kan påverka. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Må gott
 
 


2 kommentarer:

  1. Förstår så väl att du längtar till Paradiset! Dottern och jag var i stugan i helgen och hade det alldeles underbart. Sedan jag kom hem idag har jag bara längtat tillbaka.
    Ha det fint och du ska veta att tiden rusar iväg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Så fint skrivet och vackra vårliga bilder. Ha en fin fredag. Åse

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...