söndag 15 mars 2015

Vårsolen avslöjar allt...

 
 
Vi tar det lugnt... Lyssnar på musik, målar en stol, äter god mat, vilar, byter olja på bilen, hänger tvätten ute och försöker överleva... Så är det... och för Er som känner mig eller hängt med på bloggen under ett tag... så vet Ni att jag hatar... verkligen HATAR månaderna mars och april. Jag går in i någon form av låghet som jag gör allt för att inte ha. Kan inte påstå att jag är deprimerad, så illa är det inte... men jag är låg.
Mars och april är månader där jag ofta får höra "Du har väl suttit ute nu när solen kommer"... Jag vill inte sitta ute. Det luktar SKIT av våren och jag fryser. Fönstren är smutiga och vårsolen avslöjar allt och då menar jag ALLT. Jag är blek... aningen mjuk i kanterna och det syns ännu bättre i den kalla vårsolen. Jomensåärdetallt.
När månaden maj inträder... blir jag mycket gladare och det låga försvinner. Månaden maj, drar igång med att sonen fyller år och sedan är det bara roligheter...typ... Paradiset, midsommar, SOMMAR och massor av njutning. Solen är varmare, mjukare och mer vänlig... Allt det gröna gör att skavankerna dämpas och vi blir mer överseende med smutiga fönster och det mjuka är inte längre blekfett utan sommarkysst sensuellt... Det tycker jag är mycket bättre... sommarkysst sensuell. Så får det bli... jag tjurar och är låg i 1,5 månad till... sedan är jag med i matchen igen.
 
 
 
 
 


Nu dags att måla stol.

Må gott



1 kommentar:

  1. Ha ha, denna tiden som jag älskar innan allt slår ut och ogräset väller över! Skitiga fönster och annat struntar jag i - för jag hinner inte. Och denna tiden njuter jag av allra mest i stugan, liksom jag njuter av hösten där. Så olika vi kan känna!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...