torsdag 2 april 2015

Det blev påsk i år igen...

 
 
Idag har både T och jag varit lediga... eller... lediga och lediga... Massor att göra men inte varit på jobbet.
Idag... har jag ÄNTLIGEN provat ut nya glasögon och det var verkligen på tiden för jag ser urdåligt i dem jag har... så... om ett par veckor har jag nya glasögon och solbrillor med styrka i.
Insåg  när jag mötte två före detta elever och jag inte såg att de var dem...att det här är inte ok längre. Så... sagt och gjort, nu är det fixat och snart ser jag igen.
 
 
 
 



Så var det de här med påsken... Vi har fått till det i år igen även om vi är ute i sista sekunden. Vi har lyckats både med ägg, ris och godis och i morgon kommer lunchgäster... och på påskaftonen kommer middagsgäster.
 
 

 
 



Bönan har lite jobbigt när vi är lediga. Hennes tider ruckas och hon blir lite trött. Inte lätt att vara dobermanntant i detta huset. Husse och matte springer runt och är INTE på samma ställe och då gäller det att lägga sig mitt i mellan för att ha koll så att inget händer dem... Vakthund här ju.
 



Nu... en sväng vid tv:n.

Må gott


2 kommentarer:

  1. En riktigt GLAD PÅSK önskar vi er :-)
    Själv ska jag jobba hela påsken, men det är helt ok det med, roligt att göra påsk för de boende också!
    Ha det så gott!
    Kramar från ett soligt, blåsigt Skåne.

    SvaraRadera
  2. Detsamma önskar vi Er.

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...