lördag 25 april 2015

Fårskinn - ekologiskt och närproducerat

 
 
 
 
Visst lever vi... Fick förfrågan igår angående dålig uppdatering på bloggen... Ber om ursäkt för det... MEN... vi lever och dagarna rusar iväg.
 
För ett år sedan... den 21 april... sjösatte vi båten och Snyggingen och Bönan sprang som tokar i Paradiset... Idag står Snyggingens urna där och väntar på att komma till sista vilan. Jag kunde liksom inte betämma mig hur vi skulle göra... Nu är det bestämt.
 
Båten kommer inte i sjön denna helg... men förhoppningsvis nästa... Då får dock Bönan springa ensam i Paradiset... utan sin Snygging.
 
 
 
 
 
T håller på här hemma att fixa det sista med måleri av hus... hemmahemma menar jag då. På altanen står ett sprillans nytt flaggfönster och väntar på en färd över vattnet... Det ska sättas in i sovrummet i Paradiset... MEN... det är långt kvar innan vi får dit det... Det är ju inte bara att backa upp en släpkärra och lasta av... 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Så var det de där med FÅRSKINN... Jomensåatt... Emma på jobbet har får... och igår köpte jag lammkorv med fetaost och bacon av henne... Jomensåatt hade väl Emma på jobbet med sig fårskinn också... många vackra plädklippta fårskinn och jag var bara tvungen att köpa ett...
Stod och velade hur jag skulle förklara det hemma... JOMENSÅATT... det kostar ju lite mer än korven... Då... sa Anna - säg som det är, säg att det är ekologiskt och närproducerat...
Jomensåattsjälvklart... DET gjorde jag...
T, flinade och sa att vi uppenbarligen behövde detta stålgrå skinn för att överleva OCH ekologiskt och närproducerat är det.
 

 
 


 Nu fortsätter vi lördagen.

Må som godis... jättegott.





2 kommentarer:

  1. Om ni ska överleva i Paradiset i denna kyla som råder behövs fårskinnn! Och ni behöver flera stycken!
    Hoppas ni kommer ut till Paradiset till helgen, tänk vilken känsla när ni stiger iland!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kom inte ut i helgen... För kallt och blåsigt... Hade behövt 100 fårskinn :-)

      *Kramar*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...