torsdag 30 april 2015

Gräver i nostalgiträsket

 
 
Jamen så var det Valborgsmässoafton... och jag gräver ner mig i nostalgiträsket... djupt... Läser gamla dagböcker och för 29 år sedan... jojo... det är inte illa för en som "bara är 23"... dansade jag med en mörk, vacker yngling på Storan.
För 25 år sedan hade jag gått 10 dagar över tiden i min redan tunga grossess... och för 21 år sedan stod sonen och jag och tittade på fyrverkerierna vid slottet och woooooooooowade och wiiiiiiiiiiiiiiiade för fullt...
 
 

 
 
Nu... på Valborgsmässoafton... är det lugnare... Ingen dans, om det inte är så att jag får för mig att fuldansa en sväng i köket...
Ingen grossess... och inga fyrverkerier när man har hund som vi har. Bönan är inte skotträdd... och det är skönt... men varför utsätta henne för ensamhet om vi får för oss att åka ner till slottet utan henne, eller fyrverkerier om vi skulle vara så dumdristiga och ta med henne... så... vi är hemma och äter gott och ligga ett tag i fåtöljen och dyker ännu djupare i nostalgiträsket, dricker ett glas vin och se någon thriller med Liam Neeson. Jomensåattfårdetalltbli...





Må gott

4 kommentarer:

  1. Nostalgi ... vissa dagar är mer fyllda av nostalgi än andra.T ror att du har ett bra liv och fått ut mycket fint v det, bl a din fina son. Och T och djuren.
    Ha en härlig ´helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det ganska härligt att gräva i nostalgiträsket och se vad som poppar upp... Hur det var, hur det blev, vad som kunde blivit annorlunda... En spännande resa från dåtid till nutid. Saker som inte går att ändra på... om inte OM...
      Vissa saker har ännu inte läkt, medan andra är fina minnen... Endel vill jag totalt glömma... typ... "bredast axelvaddar vinner"... medan andra minnen vårdar jag ömt.

      Må gott och ha även Du en fin helg.

      *KRAMAR om*

      Radera
  2. Vi hade en precis lika lugn och skön Valborg. Tog en långpromenad med Valentino, gick och funderade på hur Valborg var förr...med fest och kompisar...stoj och stök. Det var roligt då...men idag tycker jag att en härlig långis med Tino ute på vischan, utan folk och stoj, är det bästa jag vet...Valborg eller ej...
    Ha en riktigt härlig helg, själv ska jag jobba...
    Kram Johanna & Valentino

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha en fin helg, även om Du måste jobba.

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...