söndag 2 oktober 2016

Frågan är...




Jag har så mycket jag vill skriva om och ändå så lite. Det "myckna" är bäst att det får vila i sinnet... för man ska aldrig skriva när det gör ont... när det skaver i själen och gör illa... Bättre att låta det vänta och mogna... för är det då fortfarande värt att skriva om... då skriver jag.
Frågan är... "är det värt att sänka en människa som gör mig illa, för att jag själv ska må bättre"?
Svaret på den frågan återstår att se...

Annars har vi en söndag som känns konstig. Konstig på så vis att vi inte är i Paradiset eller har ett hus att göra massor av "måsten" vid. Det mesta "måstet" idag är att gå upp... renovera ruinerna (läs fixa makeupen)... bädda, tvätta, handla och laga mat. Låter som en söndag utan allt för betungande "måsten"... Det kan jag leva med.




 
 
 


Nu väntar fortsättningen på en strålande söndag.

Må gott



1 kommentar:

  1. Låter som ni har en behaglig söndag, du kanske kan ligga som TantKarin och må gott!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...