söndag 16 oktober 2016

Stalkad av miniträsktroll




Där jag har varit... har även "miniträsktrollen" befunnit sig. 12 kilo kärlek och Spanjorskan har följt mig i hälarna i stort sett hela dagen.
När jag duschat... har de legat utanför duschen och väntat.
När jag fixade makeupen (läs renoverade ruinerna) låg/satt/stod de nedanför.


 
 
 
 



Efter några timmar orkade de inte längre utan somnade... Savannah som tidigare under dagen sprungit bredvid cykel hade stenkoll... fast från ett mer sovande läge. 
Hon stalkar inte... hon lägger sig så att hon bara behöver lyfta ögonlocket för att se det  hon behöver se... och det är inte mig i duschen.


 
 



Det är inte så lätt att laga mat när de små lägger sig just där jag ska stå... Hjälpte inte att jag flyttade dem... de hittade tillbaka till "i-vägen-läge" och somnade om.




När jag sitter vid datorn... ligger de på en filt precis utanför rummet... Jag kan inte förflytta mig utan att kliva över dem.
Flyttar jag filten... bäddar de fram den till önskat läge... som är precis utanför rummet jag sitter.





T har pysslat med viktiga saker idag... Instrumentbelysningen på sin bil. Den där belysningen som ska lysa upp reglageknapparna mellan förarsidan och passagerarsidan... Ni vet... mittenkonsolen. 
Det behövdes lödas lite... nu lyser det som attan "men i fel färg" så det måste införskaffas blåare eller om det var grönare små lampor. Viktigt det där.

 
 


Nu ska jag dra igång glassmaskinen...
Vaniljglass med björnbär står på menyn.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...