söndag 15 oktober 2017

River för att bygga upp





I fredags tog T och min pappa upp båten... Nu är Paradiset helstängt och det gör ont i hjärtetrakten och jag längtar redan till våren för att kunna återta möjligheten att vara där all min lediga tid.






Igår var vi hos sonen och F för att röja ur och finnas till hands för diverse renovering. Även F;s föräldrar var där och tog tag i saker som måste fixas innan flyttlasset går.
T rev panel i källaren och sonen rev gammal "tretex" i sovrummet. Sonen tog även tag i plattorna utanför. Vi kan ju inte hålla på att gå på "vobblande" plattor när vi ska bära in möblerna. Jorå... det finns en del att fixa med. 





F och jag fixade med golven i storarum och matsal... jorå... de har matsal. Inte något liten matvrå utan en redig matsal med öppen spis. 
Sonen och F;s bror hade som fredagskvällsnöje att riva bort masonit och mattan som låg på trägolvet. F och jag såpskurade och skrapade bort tidningspapper som lagts dit 1960. Mycket spännande hann jag allt läsa innan de gamla tidningarna åkte i pappersinsamlingen.
Golven är tyvärr så illa åtgångna att de måste slipas och efter det kommer en hårdvax läggas på.




Nu... fortsätter vi söndagen.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...