söndag 29 oktober 2017

Bullfest i huset på höjden




Igår var det bullfest i huset på höjden. Katja och hennes man som även går under det kärleksfulla namnet "Mjukishalvfinnen" kom till sonen och F för att inspektera och presentera bullar "modell aningen större än Bill", Hugo och Agnes.
Bill blev kär i Agnes... dock ej besvarat. Hugo behöll lugnet och gick med värdig min och kroppshållning genom huset på höjden för att landa på köksgolvet med en suck. Jorå... Bullfest kostar på.



 



Idag kom jag med matleverans vid 14-tiden och rivning av tretex var i full gång. Svårt att andas och sikten blir aningen dimmig av att glasögonen blir dammiga. 
Måste säga att jag beundrar sonen och F som med till synes outtröttlig energi fixar varje kväll och alla helger. T och jag kan ju liksom välja när vi kan/orkar/vill... men de "lever med det varje dag".
Jag är innerligt glad över F:s fantastiska föräldrar och över sonen och F;s vänner som kommer och hjälper till, för detta är ett jätteprojekt. Jag är glad över sonens pappa som drar elen och jag är oerhört tacksam över T;s engagemang i sonen och F;s hus på höjden. 

Att renovera ett hus är banne mig inte lätt... många val... många önskningar... många drömmar... många svåra beslut... många kvällar man håller på att ge upp... många mornar man tar tag i jobbet igen... många skratt... många ilskna svordomar och frustrationer... många fantastiska tillfällen att utmana sig själv och lära sig nya saker.


 
 
 
 
 
 
 


Nu har T kommit hem och duschat av sig allt damm... Han är trött men glad...

Så... nu tar vi tag i resten av söndagen... Glass på det.


Må gott






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...