onsdag 17 april 2019

17 april 2009, 2014 och idag blir det hemkört.



Idag för precis 10 år sedan var SnyggÅke 1,5 år och aningen trotsig, vänlig, förvirrad, lydig, olydig och helt underbar.
Jag anmälde T och mig till alla möjliga och omöjliga kurser för att få ordning på Snyggingen. Han med 31 cm huvud och då nästan 50 kg muskler.
Jag fattade inte hur dominant han var... hur stark han var och hur innerligt fantastisk han var. Jag, vi var mitt uppe i fostran och att få till en hanhund med alla kroppsdelar intakta att lyda och att fungera i vårt liv.
Det tog ett tag... och vi gav oss inte. 






Idag för precis fem år sedan... var jag och hälsade på Katja och fick gå på hönssafari i Herrgårdens hönshus. Den ena hönan finare än den andra och de värper fantastiskt goda ägg med en gula som gör att glassen jag gör, ser ut att innehålla saffran.





Idag 17 april 2019, strålar solen från en molnfri himmel och snart kommer Katja med äggleverans. Vanligen levereras de till jobbet på måndagar, men idag blir det "hemkört" och det är jag innerligt tacksam för.




Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...