onsdag 16 oktober 2019

Min senaste favorit - Rosenskärm




Som jag skrivit tidigare i bloggen så gillar jag "svulstiga blommor". Blommor som nästan är på gränsen till för mycket.
Orkidéer, liljor, rosor... och nu min senaste favorit ROSENSKÄRM. Har tre stycken som jag vårdar ömt... duschar lite varje dag med blomspruta och jag kan inte låta bli att förundras över hur pampiga de är. Få se hur länge jag klarar av att hålla skönheterna vid liv. Jag är ju direkt ingen fena på det där med växtlighet.



 


Annars... 
Jag är lite förkyld.
Lite ont i magen.
Lite (läs mycket) nedstämd över människors elakheter... Vuxna människor som på fullasta allvar kränker andra och beter sig illa. Hur ska vi kunna stoppa krig, när vi i vår närhet tar oss friheten att göra andra ont med ursäkten att "jag gillar inte henne/honom".


Må gott







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...