tisdag 1 oktober 2019

Tänker ALDRIG be snällt för att få tillbaka det någon olovandes tar/stjäl från mig.



Idag... för några minuter sedan blev jag så arg att jag skakade. Det kan hända att jag använde skärpa i rösten och sa en och annan svordom.

T packar in flickorna i min bil... och samtidigt som han kör ut kommer det in en bil på gården. Till saken hör att de p-platser som finns på gården är hyrda platser och vi hyr nr 3. Det finns många som anser att det är OK att köra in och parkera så vi som hyr plasterna har svårt att komma in och ut...och i bland kommer Q-park och lappar bilar på gården som inte har rätt att stå där... 
Åter till bilen som kom in...

Jag står och pratar med sonen i mobilen och tittar samtidigt ut på gården... jag ser hur bilen svänger in på plats 3 och jag antar då att de ska vända på gården och använder vår plast för att ratta rätt bilen... men ICKE... De parkerar helt sonika och kliver ur... här... kände jag att jag nu jäsiken får det vara nog. På lunchen när jag var hem till flickorna var det en STOR Mercedes som stod så illa till att det tog lite tid för mig att komma ur min hyrda p-plats... men nu var det någon som ansåg att MIN p-plats var OK att stå på utan att fråga mig/oss om lov.

Jag stegar ut...

Jag..."Har Ni tillstånd att stå där?"
Två män (läs unga idioter)..."Njä, men vi ska inte vara kvar så länge".
Jag... "Det är min plats, så Ni får flytta på Er".
Den ena mannen..."Min tjej ska flytta in så Du kan vara trevligare".
Jag... "Det är ändå inte OK att ställa sig på en hyrd plats".
Den andre mannen... "Du kunde bett oss snällt".
Två män... "Äger Du gruset på backen eller?"

Där höll jag på att få hjärtinfarkt...

Jag... "Så Du menar att jag ska be snällt när Du snor en plats jag betalar för varje månad, så XXX heller. Ni flyttar på Er nu annars ringer jag polisen".
Två män... pratar nu i mun på varandra (låter som Piff och Puff) och säger att jag ska vara vänlig då den enes flickvän håller på att flytta in.
Jag... "Jag skiter i vad Ni håller på med, flytta Er från min plats".
Två män... "Det står ingenstans att vi inte får stå här".
Jag... "OM Ni kan läsa så kan Ni se på väggen till infarten att det endast är för dem som hyr plats att parkera här".
Två män... pratar ännu mer i mun på varandra på ett språk jag inte förstår.
Jag... "Håll tyst och flytta bilen... jag skiter i vad Ni tycker".
Två män... "Hotar Du oss?".
Jag... som förövrigt är 162 cm lång och väger i runda slängar ca 60 kg (isch)... "Upplever Du Dig hotad?"
Två män... Du höjde rösten och det är inget vänligt sätt att välkomna en ny hyresgäst".
Jag..."Jag är inte här för att välkomna Er... jag förväntar mig att Ni flyttar bilen nu... annars ringer jag polisen och det är inget hot utan en sanning".

Här går den ene mannen och sätter sig i bilen och jag höjer mobilen för att fotografera. Den andre mannen vänder sig om och säger samtidigt "Passa Dig".

Jag... Nu går jag in i en väldigt mogen fas... "Det står två dobermann där uppe och väntar på att få skydda mig... för vad ska jag passa mig?"

Båda männen (läs idioterna) åker nu från min plats på gården...och jag tycker innerligt synd om tjejen som uppenbarligen är tillsammans med en kille som fått körkortet i någon "flingkartong".





Nu dags att skära lite fruktsallad och lugna ner mig.

Må gott



1 kommentar:

  1. Helt rätt av dig! Er hyrplats ju! Ja folk kan inte skilja på ditt och datt🙄

    Jag skulle också stå på mig, jag som är bara 147,5 och 55 kg(😳)...

    Kram!

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...