söndag 8 december 2019

Att ta det från högerflanken och vispa uppåt tror jag är rätt metod.




Så var mörkret åter...
T har fortfarande sin förkylning han "tampas" med och han har även lyckats smitta ner mig så jag är just nu inte till min fördel alls... röd näsa och klart beroende av nässpray för att inte snora ner hela min omgivning. Nässpray med mentol är det jag tar och känns det som om hjärnan far som en pingisboll i kraniet när det sprayas in. Vi får se om jag klarar mig utan sprayen i morgon när jag ska jobba.

VätternVatten AB anser sig fortfarande ha svarat på frågorna så nu får jag tackla det från annat håll... funderar på att ta det från högerflanken och vispa uppåt.
Jag har till och med erbjudit mig att bena ut mening för mening så mannen (typ projektledaren) skulle se att det inte är svar han kommer med, utan svammel om något jag inte frågat om... jag fortsatte med att "om han tycker det är svårt att formulera sig i skrift, kan jag komma och han får ta det muntligt", men si det föll inte i god jord utan han (typ projektledaren alltså) ansåg att detta var klart från hans sida. Tror han ja... som sagt... högerflanken och vispar uppåt får det bli.



 




Så har jag köpt nya lampskärmar... De som satt på lampfötterna tidigare var si-så-där i runda slängar 12 - 13 år och hade sett bättre dagar... Jag har ännu inte bestämt mig för om jag gillar färgen... I affären såg de lite mildare ut och aningen mer åt grönt. Vi får se om de får sitta kvar.



 
 



Idag har vi inte gjort många knop, varken T, flickorna eller jag. Det tar på krafterna att vara dunderförkylda och att gå i ett ständigt mörker... Solen lyser med sin frånvaro och flickorna ligger helst under sina filtar och går endast ut när de måste... och då är de snabbt inne igen.





Nu lite varmt att dricka och något sött att äta.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...