måndag 30 december 2019

Vi ringde in en pensionär



Ibland behövs det fällas ett träd eller två och har man inte en motorsåg och kunskap, är det svårt. Jacksons människa behövde få bort en stor rönn som till hälften var murken. "Det gäller att passa på nu när det inte är massor av löv" sa Jacksons människa, som köpte huset i somras och som har massor att fixa med.
Vi ringde en pensionär (läs min pappa) som i sin ungdom var just det... skogshuggare och som har en (eller fler) motorsåg. Faderskapet kom svischande kl. 10 till Jacksons människa och så även vi.
Den pensionerade skogshuggaren gick runt rönnen tre varv, sedan bar det av... Han lade ner trädet snyggt vid sidan om huset och vi övriga stod och wowwww:ade över precisionen.


 
 
 
 
 


Jacksons människa fick tre mossrivare på tomten. "Det behövdes" sa han.


 
 


Efteråt for den inlånade pensionären (läs pappa) hem då han skulle fira 59-årig bröllopsdag med kvinnan som är min mor... STORT GRATTIS.

Vi andra gick in och fikade... 
Å jisses vad jag skrattade när jag besökte toa... där på hyllan bredvid Hugo Boss-parfymen låg en stort fint ben för Jackson att gnaga på. "Grabbigt" sa Jacksons människa och såg inga som helst konstigheter i det.





Nu är vi hemma sedan några timmar. Vi har ätit och T står och stryker.

Själv ska jag börja förbereda inför morgondagen. Vi blir "fullt bord".

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...