torsdag 12 december 2019

Idag kom Luciatåget ut ur det röda skåpet




Igår när jag precis skulle åka från jobbet, "kastade jag ett öga", ja inte ordagrant utan ögonen är kvar i sina hålor men jag kikade ut genom fönstret i mitt arbetsrum... Jisses vilken utsikt jag har. Har inte tänkt på det... och igår var månen nästan full, eller om den var full. Rund var den i alla fall.







I morgon är det Lucia och idag har hon kommit ur det röda skåpet... inte bara hon utan hela Luciatåget. Runda och mjuka i sina former. Jag blir alltid lika glad när de kommer fram. 
I morgon ska jag äta lussekatter och pepparkakor och när jag slutar jobbet ska jag lägga upp fötterna och dricka lite glögg. 

Idag är det en "2-dag" och endast 500 kalorier. Har kört 5 - 2 metoden i 4,5 år och mår jättebra av det. I början rasade jag i vikt och några på jobbet trodde jag var sjuk... och det var jag ju, det var ju därför jag började med 5 - 2. Himla bra... men jag har fått öka mina "5-dagar" till lite över det man som kvinna ska äta för att inte fortsätta gå ner i vikt.
Så... i morgon blir det många goda kalorier... fett och kolhydrater är jättegott.





Må gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...