lördag 23 maj 2020

Tärnor häckar på piren




Två fantastiska dagar i Paradiset och en dag (idag) i spöregn hos mina föräldrar.
Kristiflygarehelgen brukar vara att plantera ut alla blommor Paradiset och så har det nästan varit även denna "flygarhelg".
Alla plantor har inte kommit över vattnet till ön än och detta på grund av regnväder som drog in i natt.



 
 


På piren har två par tärnor byggt bo och ligger nu och ruvar på sina ägg. T var snabb och stängde av piren med kompostgaller så ingen ska ta sig dit i onödan. De fyrbenta respekterar gallret och tärnorna har nu blivit trygga med oss. De ligger kvar på sina ägg och bryr sig inte nämnvärt när någon går ut på piren.




I torsdags eftermiddag fick vi besök av Bonzo och hans människa. Bonzo är en 13-månaders  dobermannpojke från Serbien. Så himla trevlig och snygg, precis som hans människa. 
Flickorna fostrade och Bonzo retas. När de var trötta på honom gick de och lade sig och ignorerade honom och hans försök att retas. Så himla spännande att se.
Savannah ignorerade mest medan Julia fräste ifrån. Bonzo var happy happy och gjorde det tonårsdobermannpojkar är bra på... retades lite till.




 
 
 
 



Igår började vi "projekt flytta vägg så vi får in en lite bredare säng" och får vi bara några fina helgdagar så är vi snart klara. Mitt jobb är att måla härligheten.


 



Precis som på toa... där har jag gjort andra strykningen på foder och lister. Nästa gång vi kommer ut, gör jag klart.

 



Idag har det regnat hela dagen och vi åkte inte till Paradiset utan vi for norrut till mina föräldrar. Inspekterade växthuset och hjälpte dem att plantera ut tomatplantorna.





Nu är vi hemma. Har ätit middag och det är dags att lägga mig i soffan och se någon film. Vampyrer och varulvar står på listan.

Må gott




2 kommentarer:

  1. Så fina bilder och många härliga på vovvarna, jag är ju lite svag för den bruna vovven, =D. vad heter hon?,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den bruna heter Savannah :-) och hon fyller snart 7 år.

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...