lördag 2 maj 2020

När korpar och måsar signalerar skarpt då sveper havsörnen över sjön





Spännande det där med väder. Idag skulle det INTE bli fint och med det menar jag att det skulle vara molnigt och aningen rått. Vi beslutade oss för att ändå åka till Paradiset och det som utlovades var inte.
Vi har haft en fantastisk dag och sjön låg som en spegel.
Jag har gått där ute och njutit av att kunna röra mig utan att riskera att smitta någon. Jag blir bättre för var dag, men ibland kommer hostan från helvetet och en elefant sätter sig på mitt bröst så jag inte får luft och jag får huvudvärk och blöder näsblod.
Igår kunde jag till och med känna smaken på maten jag åt och doften av rengöringsmedel. Det är några veckor sedan.



 



Tre av sju björkar vi planterade i höstas har överlevt. Det är bra... Ön är karg och har en växtzon typ Norrland, så jag blir glad över det som överlever ett år.





Så kom havsörnarna... När korparna och måsarna signalerar skarpt och allt annat tystnar så vet vi att de är på väg över sjön. Jag är helt såld på dessa fantastiska fåglar... majestätiska och jättestora sveper de över sjön. Både T och jag låter allt stanna upp för att njuta av deras framfart.



Vi lagade mat och åt lunchen ute.




Flickorna har legat i solen och värmt pälsen.




Nu har vi kommit hem... Undrar om jag ska lite på väderleksrapporten som ligger ute?


En ostsmörgås hägrar.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...