söndag 26 april 2020

Livet håller på att vända




Det känns som om jag håller på att få livet tillbaka efter nästan fem veckor med "virus från helvetet". Det är nu 1,5 dygn utan mediciner som hjälper mig att få luft och andas bättre. 1,5 dygn utan att jag håller på att hosta mig fördärvad och gråter över att jag "inte orkar längre och att det gör ont i bröst och lungor".
Livet vänder och jag är innerligt tacksam och ödmjuk över att jag slapp läggas in på sjukhus. Jag önskar ingen detta och jag hoppas man förstår hur viktigt det är att HÅLLA SIG FRÅN FOLK ett tag till. 





Vi har spenderat två fina dagar i Paradiset. Visst var det kyligt och blåsigt igår, men idag har vi haft strålande väder och vindstilla.
Vi håller på med sista finliret på nya toa... och nästa gång vi kommer ut kan jag börja måla foder och golvlister och förhoppningsvis dörren som kom på plats idag. Himla bra om det finns en dörr på toa tycker jag.


 


Trallen till uteplatsen är oljad och möblerna på plats och idag satt vi ute och åt lunch.





Havsörnarna seglade förbi, jagade av mås och korp. Jag hann inte få fram kameran i tid, utan fick enbart bild på baken på den ena av örnarna. Jäääääääääklar vad stora de är.


 
 
 
 
 


Nu har vi kommit hem. Flickorna ligger nyduschade i sina bäddar, T och jag har ätit en kvarts pizza var och ska nu bestämma vad vi ska se på tv. En himla skön söndagskväll, lugn och förhoppningsvis utan hosta och feber.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...