måndag 13 april 2020

"Allt är som vanligt fast på annat vis"





Det blev inget påskris i år. Det blev inget påskpynt alls förutom strutsägget som alltid ställs fram. Det var det jag orkade denna påsk. 
Jag mår bättre och i morgon ska jag börja jobba... självklart... hemifrån. Det river fortfarande i lungorna, men jag kan jobba med sådant som inte kräver någon fysisk ansträngning. Behöver ju inte springa upp och ned i trappor eller spela luftgitarr, så det kommer gå bra. 
Behöver få komma igång igen och jag sände ett mejl till jobbet att "allt är som vanligt fast på annat vis". För så är det...

Alla på jobbet finns tillgängliga på ett eller annat sätt och alla uträttar sina arbetsuppgifter, vi har dock andra forum där vi träffas.

Själv finns jag att nås på...

  • Mobil
  • Mejl
  • Sms
  • Teams
  • Porttelefonen (för dem som har vägarna förbi och vill prata)
  • Balkongen (om man vill stå nedanför och prata så ställer jag mig gärna på balkongen)



I mitt jobba har jag börjat planera för hösten. Det måste jag göra. Vi vet ju inte vad som händer och hur lång tid det kommer ta och jag hoppas innerligt att vi kan starta som vanligt i höst och då måste jag ha gjort mitt jobb och det börjar nu.





Nu fortsätter dagen med något att äta... pyttelite då jag har en dag med 500 kalorier att fördela på tre måltider.


Må gott






1 kommentar:

Kul att Du har lust att skriva några ord...